Korsanlık açısınddan dünyanın en riskli bölgesi kabul edilen bu sularda Askeri Fırkateyn eskortluğu dışında P&I sigorta gerekliliği olarak geminin tüm bordrosu boyunca dikenli tel çekilmiş , gemiye 3 adet silahlı güvenlik personeli istihdam edilmiş ve birçok güvenlik – seyir kuralları uygulanmıştır. Ayrıca Süveyş kanalı çıkışından itibaren Fırkateyn ile seyir süresince uyulması gereken kurallar ve seyrü sefer prensipleri ile ilgili Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ile bir protokol imzalanmış ve bu protokol kapsamında iletişim , telsiz ve radyo frekans kullanımı , yakıt alımı , demir ve drift te bekleme , takip mesafesi ve güvenlik kuralları uyarınca bir çok konuda standart belirlenmiştir.

 

 

 

 

Berbera limanından Bosaso limanına 48 saat süren sefer boyunca hava gayet açık , deniz durgun ve rahat bir sefer olmuştur. Aden körfezi boyunca kıyıya paralel bir şekilde seyir gerçekleştirilmiştir. Seyir boyunca gemi mürettebatından  korsanlık saldırıları ve gemi kaçırma ile ilgili hikayeler ve söylemler dinledik.

 

 

 

 

 

 

Selametle tamamlanan seyir sonrası 04.10.2016 tarihinde Bosaso açıklarına demir atılmıştır. Bizi bekleyen sürpriz , bizlere söz verilmesine rağmen iskeleye bizlerin gelişinden birkaç saat önce bir çimento yükü tahliyesi için gemi yanaştırılış olmasıdır ( MV AN-AFRICA ) . Gemimizi ister istemez demirde bekletmeye başladığımızda yine Dz. K.K. ve Genel Kurmayın baskıları ile karşılaşmaya başladık ve terminlere uymamız konusunda ikaz ve ihtarlar almaya başlamıştık. Gemi demirde beklerken hemen karaya çıkarak gerekli görüşmeleri ve irtibatları sağlamaya çalıştık. Bizlere verdikleri sözleri hatırlattım. Bir kopukluk olduğunu ilettiler. Bizler için çok sürpriz olan bu yanaşma bizim demirde 1 günlük beklememiz ve yoğun girişim ve görüşmelerimiz sonrasında çimento gemisinin tahliyesinin yarıda kesilerek tekrar açığa gönderilmesi ve bizlerin iskeleye zor ve tehlikeli bir manevra ile 05.10.2016 tarihi saat 11:00 de yanaşabilmiştir..

 

 

 

 

 

 

 

 

GEMİNİN KARAYA OTURMASINA SADECE 2.8 METREDERİNLİK MESAFESİ  KALMIŞTI

 

 

 

 

 

 

 

İskelenin kısalığı ve  ön kısmında irili ufaklı birkaç teknenin bağlı olması nedeni ile yanaşma sonrasında gemimizin 1/3 kısmı rıhtımın dışında kalmıştır . Bu sebeple gemiye çıkma ve inme manevraları ip merdiven ile sağlanmıştır.

 

 

 

Bosaso liman ve acente yetkilileri ile yaptığımız görüşmeler sonrasında bu limana tahliyesini yapacağımız 3500 Ton yine çuvallı un ve şeker malzemesi tahliyesi için günlük 1500 Ton / discharge rate vermişleridr. Bu , tahliyenin 2 gün içerisinde biteceği anlamına geliyordu. Pek inandırıcı gelmemesine karşın Dz.K.K. ve Ankara ya bilgiyi 3 gün olarak verdik. Şaşılacak şekilde tahliye , en ilkel dediğimiz limanda en kısa sürede , 08.10.2016 tarihinde , geminin yanaşmasından 2.5 gün sonra tamamlanmıştır. 

 

 

 

 

 

Operasyonun tamamlanması hepimizde mutluluk ve sevinç yaşatırken uzun bir eve dönüş rotası bizleri bekliyordu. Bu rota da ilk olarak Bosaso dan Garowe şehrine 500 km lik bir karayolu seyehati vardı. Çöl tabir edeceğimiz bir coğrafyada yaklaşık 7 saatte kat ettiğimiz bu yolculuğumuzda iç Somali bölgelerini görme şansım oldu.

 

 

YOLDA BİR BENZİN İSTASYONU..BENZİN POMPASI YOK. YAKIT VARİLLERDEN DİREKT ARAÇLARA HUNİLER İLE AKTARILIYOR.

Devamı İçin Tıklayınız