Click To English Version

 

TEKLİF KOŞULLARI


1) Navlun geçerlilik süresi bu anlasma haricinde tarafiniza gönderilecek olan e postada belirtilmistir. Bu belirtilen süre içinde isbu navlun teklifi ile bagli olacagimizi bu tarihten sonra yeniden degerlendirme yapilip yeni bir teklif sunulabilecegi taraflarca kabul edilmistir.

2) Aksi e posta yazismalarinda belirtilmedigi sürece, Is bu teklif "Pesin Ödeme" çalisma kosuluna göre hazirlanmistir ve vade baslangiçlari ; ihracat yüklemelerinde gemi kalkis tarihi, ithalat yüklemelerinde gemi varis tarihi olarak kabul edilecektir. Olusan Demuraj bedelleri firmaya taninmis olan vadeden bagimsiz olarak pesin olarak tahsil edilir

3) Aksi e postalarda veya ikili anlasmalarda belirtilmedigi sürece, Is bu teklif non-imco yükler için geçerlidir. Yükün tasima aracina veya tasimaya tehlike arz etmesi veya engel teskil etmesi durumunda armatörün talebi ile yük gemiden bosaltilabilir veya ek masraf talep edilebilir. Böyle bir durumda tüm yükümlülükler tarafiniza rücu edilecektir.

4) Navlunu olusturan kalemlerde (BAF, CAF, PRIMAGE, WRS, GRI, PSS vb.) meydana gelebilecek degisiklikler navluna ayni oranda yansitilacaktir.

5) Teklifimizde belirtilen aktarma liman(lari), aktarma gemi(leri) ve varis süreleri planlanan veya tahmin edilen bilgilerdir, çesitli sebeplerle ve ihbarsiz degisebilir. Tasima; gemi kumpanyasinin sorumlulugunda olup, hava kosulu, grev, savas durumu, liman sikisikligi, gemi ve güzergah degisikligi vb. sebeplerden dolayi gecikmeler yasanabilir. "ETA" ve/veya "TRANSIT TIME" iliskin yukarida belirtilen tarih ve/veya süre tahmini olup, herhangi bir taahhüt içermemektedir, tasiyan gemi kumpanyasi tarafindan ihbarsiz degistirilebilir.

6) Yüklemenize iliskin fiyatlandirma ilgili armatörün navlunlandirma politikasi geregi; on board date, gate in, planlanan gemi kalkis tarihine göre yapilacaktir.

7) Geçerlilik süresi dolan tekliflerle yapilan yüklere ait olusacak ekstra masraflar tarafiniza rücu edilecektir.

8) Konteyner içine yüklenen mallarin ISPM (INTERNATIONAL STANDART ON PHYTOSANITARY MEASURES) standartina uygun olma zorunlulugu vardir. Bu standartlara uygunluk; dogrudan yükleme limaninda ihracatçi tahliye limaninda ithalatçi firma sorumlulugundadir.

9) Navlunlarimiz uygun ekipman olmasi durumunda geçerlidir. Lütfen yükleme öncesi ekipman durumunu sorgulayiniz.

10) Yüklemeye iliskin verilmis olan eksik veya yanlis beyanlardan, gemi kalkisindan sonra talep edilecek degisikliklerden ve yükleyici tarafinan zamaninda teslim edilmeyen evraklardan ötürü olusabilecek her türlü masraf tarafiniza rücu edilecektir.

11) Aksi taraflarca yazili olarak ve açikça anlasilmadigi sürece yükleme ve bosaltma ve istifleme tasiyanin sorumlulugunda degildir. Yükleme bosaltma veya istiften kaynakli ortaya çikan zarardan dolayi tarafimizdan herhangi bir talepte bulunulamaz.

12) Aksi taraflarca yazili olarak ve açikça anlasilmadigi sürece, ambalajlama da yükletenin sorumlulugundadir. Ambalajdan kaynaklanan her türlü zarardan dolayi sorumluluk yükletene yansitilacaktir.

13) Parsiyel tasimalarda 1 CBM= 1 ton üzerinden hesaplanir.M3 veya TON cinsinden yüksek olan baz alinir.

14) FCL Ithalat yüklemelerde konteyner basina; 20 lik konteyner için USD 1000, 40 lik konteyner için USD 2000 tutarinda depo çeki alinacaktir.

15) Is bu sözlesmenin ifasi sirasinda meydana gelebilecek ekonomik kriz, kitlik ve sair nedenler ile petrol fiyatlarindaki artislar, devalüasyon, deflasyon olmasi gibi durumlar ve bu sayilanlarla sinir olmamak üzere bunlar disinda kalan her türlü beklenmeyen hal, umulmayan hal ve mücbir sebepler neticesinde meydana gelebilecek fiyat artislarina karsi navlun bedelinde degisiklik yapma hakkimiz saklidir.

16) Yüklemeye iliskin demuraj serbest süresi ve demuraj tarifesi tarafimizca belirlenecektir.

17) Liman masraflari, yükleme limani ve armatör acente tarifesine göre uygulanacak olup, olasi degisiklikler yansitilacaktir.

18) TL yapilan ödemelerde, ödeme günündeki Türkiye Is Bankasi efektif döviz satis kuru baz alinacaktir. TL ödemelerden dogabilecek kur farki tutari için 26.04.2014 tarihinde Resmi Gazete'de yayinlanan KDV uygulamalari genel tebligi B/1.2.2 hükümleri uyarinca kur farki faturasi kesilecek olup, is bu teklifimizin kabulü ile kesilecek olan kur farki faturasi pesinen kabul edilmistir.

19) Telex release yapilmasi durumunda konsimento ücretine ilave olarak beher set için telex release ücreti, yükleme limani ve armatör acente tarifesine göre fatura edilecektir

20) Is bu teklifimiz tasimasi gerçeklesecek olan toplam mal degerinin USD 250000 ve altinda olmasi durumda geçerlidir. Bu meblagi geçen yüklemeleriniz onayimiza tabi olup, bilgilendirmenin yapilmamasindan dolayi olusabilecek her türlü zarar ve ziyana karsi firmamiz sorumluluk kabul etmemektedir. Söz konusu onay tarafimizca yazili olarak ve açik bir sekilde yapilmalidir. Bu hususta islemlerin baslatilmasi zimnen onay verildigi anlamina gelmeyecektir. Bu durumda meblagin USD 250.000 üstünde olmasi durumu fark edildigi anda yeni bir navlun teklifi geçilecek ve bu teklifte anlasilamamasi durumunda tasima isi yapilmayacaktir. Bu durumda karsi taraf zarara ugradigindan bahisle hiçbir hak talebinde bulunmamayi kabul etmistir.

21) Alici tarafindan teslim alinmayan yükler ile ilgili olusabilecek her türlü sorumluluk ve masraf yükleyici firmaya ait olup, alici da ayni oranda müteselsilen sorumludur.

22) 20dc konteynerlara yapilan 15 ton üzeri yüklemeler agir tonaj farkina tabii olup (OWS: Over weight surcharges) navlundan ayri olarak fatura edilecektir.

23) Yüklemenin tasima sirasinda kismen yada tamamen zayi olmasi durumunda dahi navlun ve liman masraflari bedellerine iliskin tarafimizca kesilen olan faturalarin eksiksiz ve istirazsiz olarak kabul edilip ödenegi is bu teklif ile kabul edilmis sayilir.

24) Isbu teklifte belirtilmeyen konularda tarafiniza yine linkte belirtilen FBL kosullari uygulanacaktir.

25) Isbu teklif ile ilgili çikan uyusmazliklarda yetkili hukuk Türk Hukuku olup yetkili mahkemeler Izmir Mahkemeleri ve Izmir Icra Daireleridir.

26) Is bu teklifimiz, yükleme yapilmasina dair talimat verilmesi durumunda tarafinizca kabul edilmis sayilacaktir.

27) Varis limaninda yükün herhangi bir sebeple gönderilen tarafindan kabul edilmemesi ve/veya çekilmemesi durumunda, tasitan/yükleten söz konusu yükten kaynaklanan tüm masraflardan (Demuraj, ardiye vs.) sorumlu olacagini kabul ve taahhüt etmistir.

29) Yükün teslim şekli (INCOTERMS) ne olursa olsun yükün alıcı tarafından ordinosunun alınmaması durumunda navluna bağlı olarak meydana gelebilecek tüm masraflardan (demuraj, ardiye, imha vs.) yükleten sorumlu olacaktır.

30) Yükün teslim şekli (INCOTERMS) ne olursa olsun, yükün alıcı tarafından ordinosunun alındığı ve/veya limandan teslim alındığı durumlarda bile navluna bağlı olarak meydana gelebilecek tüm masraflardan (demuraj, ardiye vs.) yükleten, alıcı ile birlikte müteselsil olarak sorumlu olacaktır.

31) Konşimento talimat cut-off’tan sonra yapılan her türlü değişiklik ve revize (kap-kilo bilgisi, konteyner numarası vs) için armatör tarafımıza correction fee masrafı oluşturmaktadır.Masraf oluşmaması adına yükleme talimatlarının cut-off öncesinde tarafımıza iletilmesi önemle ricadır. Oluşacak masraflar tarafınıza yansıtılacaktır.

32) Rezervasyon onayı tarafımıza ulaştıktan sonra tarafınızca talep edilen iptal/konteyner eksiltme taleplerinde armatör tarafı konteyner başına ücretler yansıtmaktadır. İptal, rezervasyonda herhangi bir değişiklik ya da konteyner eksiltme talebinizin olması durumunda bu masraf tarafınıza yansıtılacaktır.

33) Cut off dahilinde iletilmeyen evraklar sebebiyle yükünüz armatör tarafından sonraki gemiye bırakılabilir. Bu durumda oluşan ardiye/detention/navlun değişikliği masrafları tarafınıza yansıtılacaktır.

34) İç nakliye tarafımızca yapılması halinde, aracın bekleme süresi belirttiğiniz adrese varış süresinden itibaren 6 saattir. 6 saatin aşılması durumunda oluşacak bekleme ücreti tarafınıza fatura edilecektir.

35) Demuraj tarifesi bilginize sunulmustur:

 

STANDART KONTEYNER                

20'DV  

40'DV  

40'HC

Free Time

7 Gün

7 Gün

7 Gün

 

 

 

 

8. Gün - 11. Gün (4)

USD 75,00

USD 100,00

USD 100,00

 

 

 

 

12. Gün - 15. Gün (4)

USD 95,00

USD 130,00

USD 130,00

 

 

 

 

16. Gün Sonrası

USD 105,00

USD 135,00

USD 135,00

 

ÖZEL KONTEYNER

 (20'OT/FR/TK/PL)

 (40'OT/FR/TK/PL)

Free Time

3 Gün

3 Gün

 

 

 

4. Günden 8. Güne Kadar

USD 145,00

USD 155,00

 

 

 

9. Günden Sonra 

USD 290,00

USD 300,00

 

 

ÖZEL KONTEYNER

20 REEFER

40 REEFER

Free Time

3 Gün

3 Gün

 

 

 

4. Günden 8. Güne kadar  

USD 145,00

USD 155,00

 

 

 

9. Günden Sonra  

USD 280,00

USD 300,00

     
15. Gün ve Sonrası   USD 400,00 USD 400,00

 

 

Sevkiyat hattının “Forwarder”dan tahsil edeceği toplam demuraj tutarının bu tarifeye göre hesaplanacak olan demuraj tutarından fazla olması durumunda; nakliye hattının ücret tarifesi geçerli olacak ve Nakliyeci nakliye ücretini nakliye hattının tarifesine göre yeniden hesaplayacak ve toplam tutarı buna göre doğrudan göndericiye/alıcıya yansıtacaktır.